EU och GRUVORNA

EU och GRUVORNA - Hot eller möjlighet för miljön? Hittills har inte gruvfrågor varit särskilt framträdande på EU-nivå, med undantag för frågan om kolgruvor. Men nu är förändringar på gång och jag har därför bett miljöexperten Charles Berkow ta fram en rapport om Sverige, EU och mineralpolitiken.

EU och GRUVORNA - Hot eller möjlighet för miljön?Hittills har inte gruvfrågor varit särskilt framträdande på EU-nivå, med undantag för frågan om kolgruvor. Men nu är förändringar på gång och jag har därför bett miljöexperten Charles Berkow ta fram en rapport om Sverige, EU och mineralpolitiken.Bland de slutsatser som miljöengagerade kan dra av detta är att det är viktigt att ta vara på de möjligheter som EU-politiken ger att förbättra miljön i Sverige, och att det är viktigt att påverka vad som beslutas på EU-nivå. CETA-avtalet med gruvnationen Kanada är också viktigt att förhålla sig till.

Författare Miljöpartiet-EU
Artikelkod MPEU205
Tillverkare Miljöpartiet - EU parlamentet
Utgiven 2016-10-13
Titel EU och GRUVORNA
EAN

Fröpåse

Ekologiska frön för att odla sina egna ekologiska kryddor. Välj mellan tre olika sorter basilika, gräslök eller persilja. OBS - från valrörelsen 2014!

Penna - Grön MP

Penna tillverkad av nedbrytningsbart material. En kartong innehåller 100 st. Beställ gärna kartongvis.