Miljöpartiet

Visa per sida

Grön Ideologi / Vi vill

A5 Broschyr - kortversion av partiprogrammet.

Gröna recept

Miljöpartiets kokbok Gröna recept för godare mat handlar om god, billig och klimatsmart mat. Peter Eriksson, Isabella Lövin, Carola Magnusson, Carina Brydling och Camilla Sparring - visar hur man snabbt och enkelt lagar mat från grunden. De berättar vad de tycker om riktigt god mat, ger tips och bjuder på några av sina favoritrecept. Häftad. 51 sidor. Fotograf: Fredrik Hjerling

Kampanjcykel

Tillsammans med Idag Designstudio i Sundsvall har Miljöpartiet de gröna tagit fram en kampanjcykel. Lådcykeln är speciellt anpassad för att använda som mobil valstuga i utåtriktat kampanjande. Kontakta butik@mp.se för mer information och offert.

Knapp - Jag hjärta cykling

Klassiska runda kampanjknappar i aluminium med säkerhetsnål på baksidan, fyrfärgstryck.

Knapp - Jag röstar grönt - körsbär

Knapp - Jag åker kollektivt

Knapp - Kollektivtrafik ja tack

Knapp - Kärnkraft nej tack

Knapp - MP Logga citron

Knapp - MP Logga körsbär

Knapp - MP Logga skog

Knapp - Partinål - Pin

Pin i metall med butterflynåt. Logga i fyrfärg. 1,5 mm i diameter.

Knapp - Partisymbol liten 25mm

Knapp - Partisymbol mellan 38mm

Knapp - Prata politik med mig 56 mm

Kuvert C4 - MP logga

C4 kuvert är lämpliga för ovikta A4 papper. Önskar du kuvert med lokalavdelningens adress på kontakta Hofors digitaltryck erik@hoforsdigitaltryck.se för offert.

Kuvert C5 - MP logga

C5 kuvert är lämpliga för A5 papper eller vikta A4 papper. Önskar du kuvert med lokalavdelningens adress på kontakta Hofors digitaltryck erik@hoforsdigitaltryck.se för offert.

Maskiner & människor : en skrift om arbete och framtidstro

En skrift om framtidstro Kriser präglar världen: Klimathotet, oljekriser, arbetslösheten som går i vågor men ändå är stadigt hög, och finanskriserna som avlöser varandra. Vid klimatmötet i polska Poznan i december 2008 svarade Fredrik Reinfeldt att "världen har inte oändligt med resurser" på frågan om det inte var tid att höja klimatambitionerna.

Nyckelband

Nyckelband med logga och säkerhetspärr.

Ordensband

I NonWoven-matrial

Pappmugg logga 50 pack

Muggar lämpliga för runda bordsamtal och fikasamtal - antingen om du vill ge bort en flergångsmugg eller ta med som present till de företag du besöker. Engångsmuggen är även praktiskt vid event och utomhusaktiviteter, dela ut ekologiskt kaffe och locka till en stunds samtal. FSC märkt pappmugg med loggan tryckt på två sidor. Rymmer 2,4 dl.

Pappmugg nya jobb 50 pack

Muggar lämpliga för runda bordsamtal och fikasamtal - antingen om du vill ge bort en flergångsmugg eller ta med som present till de företag du besöker. Engångsmuggen är även praktiskt vid event och utomhusaktiviteter, dela ut ekologiskt kaffe och locka till en stunds samtal. FSC märkt pappmugg, med loggan tryckt på ena sidan och ”dags för en ny arbetslinje” på andra sidan. Rymmer 2,4 dl.

Partiprogram

2013 antogs ett nytt partiprogram läs hela eller de olika delarna på denna länk

För att spara miljön har vi inte tryckt upp några partiprogram. Istället kan du ladda ned PDF:n för egna utskrifter eller tryck. Be gärna Hofors Digitaltryck om kostnadsförslag för tryck.

Går även att beställa via Studieförbundet Vuxenskolan

Penna - Grön MP

Penna tillverkad av nedbrytningsbart material. En kartong innehåller 100 st. Beställ gärna kartongvis.

Receptblock klimat

Ett receptblock med karbonpapper som kan fungera som samtalsunderlättare och “kvitto” vid klimatsamtal. A5 block, 50 blad/100 sidor, karbonblad ohålad, limmad i överkant, kartongbaksida. MPRK225

Rollup standard

Perfekt på möten och evenemang – eller kanske för att snygga till en presskonferens? Bildvåden är tryckt med vattenbaserad Öko-Tex certifierad färg på Öko-Tex certifierad polyester.

Samtalshandbok

Detta 20-sidigt häfte togs fram till förra mellanvalskampanjen 250 000-samtal och ger inspiration och tips på hur du och din avdelning kan kampanja och genomföra samtal. 20 sidor i fyrfärg 16,5 x 22 cm. Finns även som PDF. Nu på REA!

Servetter - Nya jobb

Papperservetter för fika, rundabordsamtal, kaffe och bulle med mera. Grönt tryck ”Dags för en ny arbetslinje” på ena sidan, på andra sidan vår fempunktslistan med idéer för en ny jobbpolitik, som en inspiration - ifall samtalet flyter trögt. Där finns också en tom ruta där man kan fylla i ett eget samtalsämne. 25x25 cm FSC-märkt.

Solfjäder - HBTQ

En solfjäder i FSC-märkt papper/kartong. Två delar hålls ihop av en öljett. Framsidan anger olika HBTQ-ord och baksidan en kort text om Miljöpartiets HBTQ-politik. Passar för sommarevenemang med HBTQ-tema, exempelvis prideparader.