Miljöpartiet

Visa per sida

Knapp - MP Logga citron

Klassiska runda kampanjknappar i aluminium med säkerhetsnål på baksidan, fyrfärgstryck.

Knapp - MP Logga körsbär

Knapp - MP Logga skog

Knapp - Partinål

Pin i metall med butterflynåt. Logga i fyrfärg. 1,5 mm i diameter.

Knapp - Partisymbol liten 25mm

Knapp - Partisymbol mellan 38mm

Knapp - Prata politik med mig 56 mm

Kuvert C4 - MP logga

C4 kuvert är lämpliga för ovikta A4 papper. Önskar du kuvert med lokalavdelningens adress på kontakta Hofors digitaltryck erik@hoforsdigitaltryck.se för offert.

Kuvert C5 - MP logga

C5 kuvert är lämpliga för A5 papper eller vikta A4 papper. Önskar du kuvert med lokalavdelningens adress på kontakta Hofors digitaltryck erik@hoforsdigitaltryck.se för offert.

Maskiner & människor : en skrift om arbete och framtidstro

En skrift om framtidstro Kriser präglar världen: Klimathotet, oljekriser, arbetslösheten som går i vågor men ändå är stadigt hög, och finanskriserna som avlöser varandra. Vid klimatmötet i polska Poznan i december 2008 svarade Fredrik Reinfeldt att "världen har inte oändligt med resurser" på frågan om det inte var tid att höja klimatambitionerna.

Nyckelband

Nyckelband med logga och säkerhetspärr.

Ordensband

I NonWoven-matrial

Pappmugg logga 100 pack

Muggar lämpliga för runda bordsamtal och fikasamtal - antingen om du vill ge bort en flergångsmugg eller ta med som present till de företag du besöker. Engångsmuggen är även praktiskt vid event och utomhusaktiviteter, dela ut ekologiskt kaffe och locka till en stunds samtal. FSC märkt pappmugg med loggan tryckt på två sidor. Rymmer 2,4 dl.

Pappmugg nya jobb 100 pack

Muggar lämpliga för runda bordsamtal och fikasamtal - antingen om du vill ge bort en flergångsmugg eller ta med som present till de företag du besöker. Engångsmuggen är även praktiskt vid event och utomhusaktiviteter, dela ut ekologiskt kaffe och locka till en stunds samtal. FSC märkt pappmugg, med loggan tryckt på ena sidan och ”dags för en ny arbetslinje” på andra sidan. Rymmer 2,4 dl.

Partiprogram

2013 antogs ett nytt partiprogram läs hela eller de olika delarna på denna länk

För att spara miljön har vi inte tryckt upp några partiprogram. Istället kan du ladda ned PDF:n för egna utskrifter eller tryck. Be gärna Hofors Digitaltryck om kostnadsförslag för tryck.

Går även att beställa via Studieförbundet Vuxenskolan

PC-väska

Penna - Grön MP

Penna tillverkad av nedbrytningsbart material. En kartong innehåller 100 st. Beställ gärna kartongvis.

Piké Dam XS

CottoVer Collection är kläder som har tillverkats med hänsyn till människa och miljö.

Receptblock klimat

Ett receptblock med karbonpapper som kan fungera som samtalsunderlättare och “kvitto” vid klimatsamtal. A5 block, 50 blad/100 sidor, karbonblad ohålad, limmad i överkant, kartongbaksida. MPRK225

Rollup standard

Perfekt på möten och evenemang – eller kanske för att snygga till en presskonferens? Bildvåden är tryckt med vattenbaserad Öko-Tex certifierad färg på Öko-Tex certifierad polyester.

Servetter - Nya jobb

Papperservetter för fika, rundabordsamtal, kaffe och bulle med mera. Grönt tryck ”Dags för en ny arbetslinje” på ena sidan, på andra sidan vår fempunktslistan med idéer för en ny jobbpolitik, som en inspiration - ifall samtalet flyter trögt. Där finns också en tom ruta där man kan fylla i ett eget samtalsämne. 25x25 cm FSC-märkt.

Solfjäder - HBTQ

En solfjäder i FSC-märkt papper/kartong. Två delar hålls ihop av en öljett. Framsidan anger olika HBTQ-ord och baksidan en kort text om Miljöpartiets HBTQ-politik. Passar för sommarevenemang med HBTQ-tema, exempelvis prideparader.

Ståltermos

Vacumisolerad ståltermos med automatkork. Graverad logga. Rymmer en halv liter.

Så tycker vi

Miljöpartiet-appen är fylld av information som du som aktiv miljöpartist kan tänkas behöva. Under sektionen “så tycker vi” hittar du fakta och argumentationsstöd som hjälper dig att vinna debatter eller känna dig tryggare i politiska diskussioner. Appen är gratis och du hittar den i appstore. Finns finns även som PDF, be gärna om kostnadsförslag för tryck hos erik@hoforsdigitaltryck.se

Terapiservetter

En låda näsdukar att ställa på bordet när ni har klimatterapisamtal. På ovansidan texten “Sverige behöver klimatterapi”. På sidan Miljöpartiets 7-stegsprogram mot kimatoro. Asken har måtten 190 x 115 x 50 mm. Varje ask har 100 st 2-lagersnäsdukar och är 100 % återvinningsbar.

Tygkasse - Grön regnbåge

Kasse i bomullstyg screentryckt i flerfärg. Klimatneutral ekologisk bomull.

Tänk grönt

I den här boken presenteras 21 bilder av det gröna. Det är ingen enhetlig bild som tecknas, snarare ett lapptäcke av idéer som binds samman av tron på en bättre morgondag. Se det som en inbjudan till tankeverksamhet kring hållbara framtidsvisioner, riktad till alla som av någon anledning är nyfikna på det gröna. Det finns även en studiehandledning till tänk grönt.

Åkkortsficka

En ficka anpassad för åkkorts/bankkortsstorlek - Grön PP-folie 130x95 mm med 2 st glasklara insticksfickor. Budskapet modernisera sverige på ena sidan och loggan på andra sidan.