Flyer Mänskliga Rättigheter 100-Pack

100st av Grön Ungdoms valflyer om mänskliga rättigheter med slagordet: ”Sluttramsat med vår framtid” av mattlaminerat papper i bra kvalité. En av två flyers inom kampanjen och ska beställas ihop med vår andra flyer om klimatkamp.
Tillverkare Grön ungdom - Riksorgansation
Artikelkod MPGU195
Utgiven 2019-04-13
Titel Flyer Mänskliga Rättigheter 100-Pack

Penna - MP

Kulspetspenna/bläck tillverkad av nedbrytningsbart material. En kartong innehåller 100 st. Beställ gärna kartongvis.

Solfjäder - HBTQ

En solfjäder i FSC-märkt papper/kartong. Två delar hålls ihop av en öljett. Framsidan anger olika HBTQ-ord och baksidan en kort text om Miljöpartiets HBTQ-politik. Passar för sommarevenemang med HBTQ-tema, exempelvis prideparader.

En klimatlag för Europa

Ett av Miljöpartiets vallöften inför EU-valet 2014 är att arbeta för att upprätta en klimatlag på EU-nivå. Denna rapport undersöker hur en klimatlag på EU-nivå skulle kunna utformas och komplettera nuvarande lagstiftning. Rapporten är skriven av Nils Meyer-Ohlendorf och Lisa Fee Meinecke på tankesmedjan Ecologic efter initiativ av Jakop Dalunde.