Klimatfärdplanen

Klimatfärdplanen - 78 sidigt häfte i A4 format. Ett klimatpolitiskt program med över 140 prioriterade förslag som Miljöpartiet de gröna vill driva för att klara klimatet. Många av dessa förslag kan drivas även i kommuner och landsting/regioner. Trycks vid beställning. Finns även som PDF på drive, se länk nedan.
Lagerstatus: 5 i lager

Miljöpartiets klimatfärdplan är klar

Miljö- och klimatfrågorna är grunden för allt annat och därför det allra viktigaste för Miljöpartiet. För att ytterligare samla, utveckla och konkretisera Miljöpartiets klimatpolitik har partistyrelsen nu antagit ett klimatpolitiskt program med över 140 prioriterade förslag som vi vill driva för att klara klimatet. Många av dessa förslag kan drivas även i kommuner och landsting/regioner.

Miljöpartiet gör skillnad, samtidigt vet vi att omställningen måste gå ännu mycket fortare än nu. Klimatet kan inte vänta. Därför ska vi med hjälp av klimatfärdplanen driva på de andra partierna ännu starkare. För det behöver vi er hjälp. Så känn er fria att använda olika delar i klimatfärdplanen till insändare, motioner och lokala handlingsprogram. Nu ser vi tillsammans till att klimatet blir en riktigt stor valfråga 2018!

Gröna hälsningar från styrgruppen för klimatfärdplanen:
Göran Hådén, partistyrelseledamot och sammankallande i styrgruppen
Stina Bergström, riksdagsledamot och klimatpolitisk talesperson
Roger Bydler, sammankallande klimatnätverket

Finns ävven som PDF på via vår hemsida

Se även kortversionen

Prisstege - Ju fler du köper, desto mer sparar du.
Antal 20+ 50+
Pris 84 kr 76 kr
Titel Klimatfärdplanen
Författare de gröna, Miljöpartiet
Förlag Miljöpartiet - MP
Utgiven 2017-12-20
Mediatyp Print on demand
Artikelkod MPRK368-POD

Valbroschyr

Ett trevik i fyrfärg. 99x210 mm

Penna - MP

Kulspetspenna/bläck tillverkad av nedbrytningsbart material. En kartong innehåller 100 st. Beställ gärna kartongvis.

Klimatflyer