Europaparlamentet

Visa per sida

A climate law for Europe

Report on the prospects of a new EU climate law in order to make the Paris agreement real. Written by Nils Meyer-Ohlendorf, project financed by Jakop Dalunde --- Rapport på engelska om utsikterna för en ny klimatlag på EU-nivå för att göra genomföra Parisavtalet. Skriven av Nils Meyer-Ohlendorf, framtagen av Jakop Dalunde.

Den gröna vägen framåt

Den gröna vägen framåt - lärdomar från Miljöpartiets studieresa till de tyska gröna. Den här rapporten är ett inspel i diskussionen om hur den gröna vägen framåt för Miljöpartiet kan se ut, efter en mandatperiod i regering och efter valet 2018. Rapporten sammanfattar lärdomar från den studieresa Jakop Dalunde och flera andra miljöpartister gjorde till München och Berlin i januari 2019.

En klimatlag för Europa

Ett av Miljöpartiets vallöften inför EU-valet 2014 är att arbeta för att upprätta en klimatlag på EU-nivå. Denna rapport undersöker hur en klimatlag på EU-nivå skulle kunna utformas och komplettera nuvarande lagstiftning. Rapporten är skriven av Nils Meyer-Ohlendorf och Lisa Fee Meinecke på tankesmedjan Ecologic efter initiativ av Jakop Dalunde.

Ta tåget i Europa

Häfte 20 sidor