Miljöpartiet

Visa per sida

(R)eko Keps

SPECIALERBJUDANDE BESTÄLL FÖRE 30 JUNI! (R)eko Keps tillverkad av 100% miljövänligt återvunnet tyg med ECO-etikett på insidan. Skärmen är förbjöd, med kardborrspänne. En centrerad logga broderad fram.Sandfärgad - onesize. Levereras från 30 JUNI.

Dekal - Ingen reklam

Rektangulärt klistermärke/dekal med budskapet “ingen reklam, tack!”. Passar bra till brevinkast och brevlådor. Finns i tre färger, skog, citron och körsbär.

Dekal NU

Runt klistermärke med valbudskap för att exempelvis dölja äpplet på din macdator eller liknande. 12 cm i diameter.

Folder Gröna Seniorer

En 8-sidig fyrfärgsfolder i A5 format som presenterar Gröna Seniorers verksamhet.
Fr. 4,4 kr

Grön luvtröja

Grön luvtröja med stor MP-logo på ryggen och mindre logo på bröstet. 70 % bomull, 30 % polyester. Tröjan från Switcher är Fair Trade-märkt och uppfyller Oeko-Tex Standard 100. Alla steg i produktionen kan spåras. Finns i S, M, L, XL, XXL

Grön T-shirt

Vita och gröna t-shirt med stor MP-logo på ryggen och mindre logo på bröstet. Unisexmodell, 100 % bomull. T-shirten från Switcher är Fair Trade-märkt och uppfyller Oeko-Tex Standard 100. Alla steg i produktionen kan spåras. Finns i S, M, L, XL, XXL. (S och L tillfälligt slut - påfyllning på väg).

Guld och gröna skogar - Skogspolitiskt program

Skogspolitiskt program - 28 sidigt fyrfärgshäfte i A4 format. Trycks vid beställning. Finns även som pdf via vår hemsida.

Huvjacka / Hood Grön

SPECIALERBJUDANDE KAN BARA BESTÄLLAS FÖRE 30 JUNI! Huvjacka i dam- och herrmodell med hel dragkedja. Tillverkad i 100% ekologisk Fairtrade bomull samt fleece. Producent är Neutral och tröjorna är certifierade av EU-Ecolabel och fairtrade. Finns i Gult och Grönt i storlek XS - XXXXL (med reservation för att vissa storlekar kan ta slut). Har den centrerade loggan tryckt på vänster bröst och stort på ryggen. Det finns även möjlighet att mot en extra kostnad om 50 kr/st få ert lokala ortsnamn tryckt på axeln. OBS! Levereras från 30 JUNI .

Jacka / Parkas

SPECIALERBJUDANDE KAN BARA BESTÄLLAS FÖRE 30 JUNI! Lättfodrad parkas i 100% bomull, vaxad yta. Mossgrön med dragsko i midjan, påsydda bröst- o framfickor med lock o tryckknappar. Foder i polyester, ton-i-ton med jackans färg. Större logga i färg på ryggen o liten logga på vänster bröstficka. För en extra kostnad om 50 kr/st får ni ert lokala ortsnamn tryckt på axeln. Märke: Southwest. Oeko-Tex 100 Certifierad. Levereras från 30 JUNI.

Klimatfärdplanen

Klimatfärdplanen - 78 sidigt häfte i A4 format. Ett klimatpolitiskt program med över 140 prioriterade förslag som Miljöpartiet de gröna vill driva för att klara klimatet. Många av dessa förslag kan drivas även i kommuner och landsting/regioner. Trycks vid beställning. Finns även som PDF på drive, se länk nedan.

Knapp - All kärlek är bra kärlek - citron

Klassiska runda kampanjknappar i aluminium med säkerhetsnål på baksidan, fyrfärgstryck.

Knapp - All kärlek är bra kärlek - körsbär

Knapp - NU

Knapp-NU Klassiska runda kampanjknappar i aluminium med säkerhetsnål på baksidan, enfärgstryck i valgrönt med texten NU. 38 mm.

Kortversion Guld och gröna skogar - Skogspolitiska program

Kortversion av Guld och gröna skogar - Skogspolitiskt program - 8 sidigt fyrfärgshäfte i A5 format. Trycks vid beställning.

Mössa - NU

Svart mössa och av märket Neutral 100% ekologisk fairtrade bomull. Har NU tryckt i valgrönt på ena sidan och loggan i tvåfärg på andra sidan.

NU - Vikfolder

Fyrsidig folder, uppvikt med måtten 210x105. Lanseringsfolder för NU-kampanjen - klimatet kan inte vänta. Tillfälligt slut påfyllning kommer.

NU Odlingsticka

Odlingssticka för trädgårdslandet eller krukor “flygplansplywood” ca 8 x 11 cm.

Packtejp

Vit tejp med tryckt logga. Materialet blir till vatten när det förbränns. 48 mm bred, 66 meters rullar. Tjocklek 28 my

Papperskasse NU

Papperskassar med tvinnade pappershandtag. Tryck: Nu Klimatet kan inte vänta och logga på kortsidorna. Ca 24 bred x10 djup x32 cm hög.

Penna - MP

Kulspetspenna/bläck tillverkad av nedbrytningsbart material. En kartong innehåller 100 st. Beställ gärna kartongvis.

Penna - MP, BIC

Bläckpenna med kulspets. 29kr / st vid köp av 10st

Pikétröja

CottoVer Collection är kläder som har tillverkats med hänsyn till människa och miljö.

T-shirt - Special

SPECIALERBJUDANDE KAN BARA BESTÄLLAS FÖRE 30 JUNI! T-shirts i Dammodell med rund hals o insvängd midja o en variant med V-ringning samt en Herrmodell med rund hals o en variant med V-ringning. Samtliga har texten NU tryckt i valgrönt på bröstet. Producent är CottoVer, tröjorna är certifierade av Svanen, GOTS och Oeko Tex. All bomull är 100 % ekologisk och Fairtrade-märkt. Levereras från 30 juni.

T-Shirt - Träning

SPECIALERBJUDANDE KAN BARA BESTÄLLAS FÖRE 30 JUNI! T-shirt i funktionsmaterial med snabbtorkande kvalité som transporterar bort fukt från kroppen. Stor loggatryck på ryggen och en mindre tvåradig på bröstet. Material: 100% polyseter Finns i storlekarna Dam XS-XXL Herr XS-XXXL Levereras från 30 JUNI.

Tygkasse - Grön regnbåge

Kasse i bomullstyg screentryckt i flerfärg. Klimatneutral ekologisk bomull.

Tygkasse NU

Oblekt tygkasse i naturfärg med långa handtag, 38x42 cm av märket Neutral i 100% ekologisk, ecolabel, fairtrade bommul. Har NU tryckt i valgrönt på ena sidan och loggan i tvåfärg på andra sidan.