En klimatlag för Europa

Ett av Miljöpartiets vallöften inför EU-valet 2014 är att arbeta för att upprätta en klimatlag på EU-nivå. Denna rapport undersöker hur en klimatlag på EU-nivå skulle kunna utformas och komplettera nuvarande lagstiftning. Rapporten är skriven av Nils Meyer-Ohlendorf och Lisa Fee Meinecke på tankesmedjan Ecologic efter initiativ av Jakop Dalunde.

Ett av Miljöpartiets vallöften denna mandatperiod i EU-parlamentet är att arbeta för att upprätta en klimatlag på EU-nivå. En sådan skulle vara mycket åtråvärd för att komplettera och binda samman de olika lagar som idag behandlar energi och klimat.

Rapporten är skriven av Nils Meyer-Ohlendorf och Lisa Fee Meinecke på tankesmedjan Ecologic efter initiativ av Jakop Dalunde, och undersöker hur en klimatlag på EU-nivå skulle kunna utformas. Den ägnar särskild uppmärksamhet åt hur nuvarande energi- och klimatlagstiftning på EU-nivå skulle kunna utvecklas till att i praktiken bli en omfattande europeisk klimatlag.

Prisstege - Ju fler du köper, desto mer sparar du.
Antal 50+ 100+
Pris 12 kr 10 kr
Artikelkod MPEU372-POD
Förlag Miljöpartiet - EU parlamentet
Utgiven 2019-04-12
Titel En klimatlag för Europa
Sidantal 28
Författare Nils Meyer-Ohlendorf
Mediatyp Print on demand

A climate law for Europe

Report on the prospects of a new EU climate law in order to make the Paris agreement real. Written by Nils Meyer-Ohlendorf, project financed by Jakop Dalunde --- Rapport på engelska om utsikterna för en ny klimatlag på EU-nivå för att göra genomföra Parisavtalet. Skriven av Nils Meyer-Ohlendorf, framtagen av Jakop Dalunde.

Dekal - Ingen reklam tack

Rektangulärt klistermärke/dekal med budskapet “Ingen reklam tack”. Passar bra till brevinkast och brevlådor. Grön med vit text 14,5 x 2,5 cm.

Knapp - Sol, vind vatten

Klassiska runda kampanjknappar i aluminium med säkerhetsnål på baksidan, fyrfärgstryck. Texten Sol, vind och vatten. Knappen vann i en medlemsomröstning på engagera.mp.se - som den knapp flest ville se i tryck.