Skrifter

Visa per sida

Den gröna vägen framåt

Den gröna vägen framåt - lärdomar från Miljöpartiets studieresa till de tyska gröna. Den här rapporten är ett inspel i diskussionen om hur den gröna vägen framåt för Miljöpartiet kan se ut, efter en mandatperiod i regering och efter valet 2018. Rapporten sammanfattar lärdomar från den studieresa Jakop Dalunde och flera andra miljöpartister gjorde till München och Berlin i januari 2019.

Flyer - Ta tåget ut i Europa

Runt om i Europa växer en folkrörelse av människor som vill välja tåget framför flyget. Allt fler inser att om vi ska klara klimatutmaningen måste vi resa mer hållbart. Det vill Miljöpartiet ändra på. Därför går vi till val på en historisk järnvägsreform – förverkligandet av en europeisk tågunion.
Fr. 1,5 kr

Folder Gröna Seniorer

En 8-sidig fyrfärgsfolder i A5 format som presenterar Gröna Seniorers verksamhet.
Fr. 4,4 kr

Guld och gröna skogar - Skogspolitiskt program

Skogspolitiskt program - 28 sidigt fyrfärgshäfte i A4 format. Trycks vid beställning. Finns även som pdf via vår hemsida.

Klimatfärdplanen

Klimatfärdplanen - 78 sidigt häfte i A4 format. Ett klimatpolitiskt program med över 140 prioriterade förslag som Miljöpartiet de gröna vill driva för att klara klimatet. Många av dessa förslag kan drivas även i kommuner och landsting/regioner. Trycks vid beställning. Finns även som PDF på drive, se länk nedan.

Kongresshandlingar 2019 del 1

Kongresshandlingar 2019 del 1 innehåller praktisk information, preliminärt program, alla motioner och propositioner samt utskottsfördelning. Svartvit 492 sid + omslag. OBS! del 1 av 2.

Kongresshandlingar 2019 del 2

Kongresshandlingar 2019 del 2 innehåller verksamhetsberättelser och årsredovisningar samt kongressbeslutsuppföljning, riksvalberedningens förslag till val samt presentationer av kandidater till val. Svartvit på 156 sid + omslag. OBS! del 2 av 2.

Kortversion Guld och gröna skogar - Skogspolitiska program

Kortversion av Guld och gröna skogar - Skogspolitiskt program - 8 sidigt fyrfärgshäfte i A5 format. Trycks vid beställning.

Kulturpolitiskt program

Frihet och föränderlighet är ett 27-sidigt häfte i A4 format som beskriver vilka frågor MP driver inom Kulturpolitiken. MPRK390-POD

Grön Ideologi / Vi vill

A5 Broschyr - kortversion av partiprogrammet.

Kortversion Klimatfärdplan

En kortversion av Miljöpartiet de grönas klimatfärdplan. 12 tidig folder i A5 format. Trycks vid beställning. Finns även som PDF på drive, se länk nedan.

Maskiner & människor : en skrift om arbete och framtidstro

En skrift om framtidstro Kriser präglar världen: Klimathotet, oljekriser, arbetslösheten som går i vågor men ändå är stadigt hög, och finanskriserna som avlöser varandra. Vid klimatmötet i polska Poznan i december 2008 svarade Fredrik Reinfeldt att "världen har inte oändligt med resurser" på frågan om det inte var tid att höja klimatambitionerna.

Partiprogram

2013 antogs ett nytt partiprogram. Läs hela eller de olika delarna på denna länk

Partiprogrammet trycks vid beställning men kan även laddas ned som PDF för egna utskrifter eller tryck.

Går även att beställa via Studieförbundet Vuxenskolan

Vem Representerar miljöpartiet?

2016 års kartläggning över jämställdhet och mångfald inom Miljöpartiet de gröna - 28 sidor. Trycks vid beställning.