Skrifter

Visa per sida

Folder Gröna Seniorer

En 8-sidig fyrfärgsfolder i A5 format som presenterar Gröna Seniorers verksamhet.
Fr. 4,4 kr

Guld och gröna skogar - Skogspolitiskt program

Skogspolitiskt program - 28 sidigt fyrfärgshäfte i A4 format. Trycks vid beställning. Finns även som pdf via vår hemsida.

Klimatfärdplanen

Klimatfärdplanen - 78 sidigt häfte i A4 format. Ett klimatpolitiskt program med över 140 prioriterade förslag som Miljöpartiet de gröna vill driva för att klara klimatet. Många av dessa förslag kan drivas även i kommuner och landsting/regioner. Trycks vid beställning. Finns även som PDF på drive, se länk nedan.

Kortversion Guld och gröna skogar - Skogspolitiska program

Kortversion av Guld och gröna skogar - Skogspolitiskt program - 8 sidigt fyrfärgshäfte i A5 format. Trycks vid beställning.

Kulturpolitiskt program

Frihet och föränderlighet är ett 27-sidigt häfte i A4 format som beskriver vilka frågor MP driver inom Kulturpolitiken. MPRK390-POD

Valmanifest

Partiets valmanifest för valet antaget av kongressen i ma 2018j. A5 format med svartvit inlaga och omslag i valgrönt, 32 sidor

Det gröna genombrottet

För 30 år sedan bildade den stridbare och debattskicklige Per Gahrton Miljöpartiet. Nu berättar han hur det hela gick till och hur partiet utvecklats från en liten stridbar grupp till det tredje största partiet i Riksdagen. Författare: Per Garthons Häftad. 320 sidor. Carlssons förlag. Utgivningsår 2011

Grön Ideologi / Vi vill

A5 Broschyr - kortversion av partiprogrammet.

Kortversion Klimatfärdplan

En kortversion av Miljöpartiet de grönas klimatfärdplan. 12 tidig folder i A5 format. Trycks vid beställning. Finns även som PDF på drive, se länk nedan.

Maskiner & människor : en skrift om arbete och framtidstro

En skrift om framtidstro Kriser präglar världen: Klimathotet, oljekriser, arbetslösheten som går i vågor men ändå är stadigt hög, och finanskriserna som avlöser varandra. Vid klimatmötet i polska Poznan i december 2008 svarade Fredrik Reinfeldt att "världen har inte oändligt med resurser" på frågan om det inte var tid att höja klimatambitionerna.

Partiprogram

2013 antogs ett nytt partiprogram. Läs hela eller de olika delarna på denna länk

Partiprogrammet trycks vid beställning men kan även laddas ned som PDF för egna utskrifter eller tryck.

Går även att beställa via Studieförbundet Vuxenskolan

Valbroschyr

Ett trevik i fyrfärg. 99x210 mm

Vem Representerar miljöpartiet?

2016 års kartläggning över jämställdhet och mångfald inom Miljöpartiet de gröna - 28 sidor. Trycks vid beställning.