Skrifter

Visa per sida

Det gröna genombrottet

För 30 år sedan bildade den stridbare och debattskicklige Per Gahrton Miljöpartiet. Nu berättar han hur det hela gick till och hur partiet utvecklats från en liten stridbar grupp till det tredje största partiet i Riksdagen. Författare: Per Garthons Häftad. 320 sidor. Carlssons förlag. Utgivningsår 2011

Grön Ideologi / Vi vill

A5 Broschyr - kortversion av partiprogrammet.

Gröna recept

Miljöpartiets kokbok Gröna recept för godare mat handlar om god, billig och klimatsmart mat. Peter Eriksson, Isabella Lövin, Carola Magnusson, Carina Brydling och Camilla Sparring - visar hur man snabbt och enkelt lagar mat från grunden. De berättar vad de tycker om riktigt god mat, ger tips och bjuder på några av sina favoritrecept. Häftad. 51 sidor. Fotograf: Fredrik Hjerling

Maskiner & människor : en skrift om arbete och framtidstro

En skrift om framtidstro Kriser präglar världen: Klimathotet, oljekriser, arbetslösheten som går i vågor men ändå är stadigt hög, och finanskriserna som avlöser varandra. Vid klimatmötet i polska Poznan i december 2008 svarade Fredrik Reinfeldt att "världen har inte oändligt med resurser" på frågan om det inte var tid att höja klimatambitionerna.

Partiprogram

2013 antogs ett nytt partiprogram läs hela eller de olika delarna på denna länk

För att spara miljön har vi inte tryckt upp några partiprogram. Istället kan du ladda ned PDF:n för egna utskrifter eller tryck. Be gärna Hofors Digitaltryck om kostnadsförslag för tryck.

Går även att beställa via Studieförbundet Vuxenskolan

Samtalshandbok

Detta 20-sidigt häfte togs fram till förra mellanvalskampanjen 250 000-samtal och ger inspiration och tips på hur du och din avdelning kan kampanja och genomföra samtal. 20 sidor i fyrfärg 16,5 x 22 cm. Finns även som PDF. Nu på REA!

Tänk grönt

I den här boken presenteras 21 bilder av det gröna. Det är ingen enhetlig bild som tecknas, snarare ett lapptäcke av idéer som binds samman av tron på en bättre morgondag. Se det som en inbjudan till tankeverksamhet kring hållbara framtidsvisioner, riktad till alla som av någon anledning är nyfikna på det gröna. Det finns även en studiehandledning till tänk grönt.