Skrifter

Visa per sida

Klimatfärdplanen

Klimatfärdplanen - 78 sidigt häfte i A4 format. Ett klimatpolitiskt program med över 140 prioriterade förslag som Miljöpartiet de gröna vill driva för att klara klimatet. Många av dessa förslag kan drivas även i kommuner och landsting/regioner. Trycks vid beställning. Finns även som PDF på drive, se länk nedan.

Det gröna genombrottet

För 30 år sedan bildade den stridbare och debattskicklige Per Gahrton Miljöpartiet. Nu berättar han hur det hela gick till och hur partiet utvecklats från en liten stridbar grupp till det tredje största partiet i Riksdagen. Författare: Per Garthons Häftad. 320 sidor. Carlssons förlag. Utgivningsår 2011

Grön Ideologi / Vi vill

A5 Broschyr - kortversion av partiprogrammet.

Maskiner & människor : en skrift om arbete och framtidstro

En skrift om framtidstro Kriser präglar världen: Klimathotet, oljekriser, arbetslösheten som går i vågor men ändå är stadigt hög, och finanskriserna som avlöser varandra. Vid klimatmötet i polska Poznan i december 2008 svarade Fredrik Reinfeldt att "världen har inte oändligt med resurser" på frågan om det inte var tid att höja klimatambitionerna.

Partiprogram

2013 antogs ett nytt partiprogram läs hela eller de olika delarna på denna länk

För att spara miljön har vi inte tryckt upp några partiprogram. Istället kan du ladda ned PDF:n för egna utskrifter eller tryck. Be gärna Hofors Digitaltryck om kostnadsförslag för tryck.

Går även att beställa via Studieförbundet Vuxenskolan

Vem Representerar miljöpartiet?

2016 års kartläggning över jämställdhet och mångfald inom Miljöpartiet de gröna - 28 sidor. Trycks vid beställning.